EventoWeb
Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften
Menu Home User Menu
Nicht angemeldet Anmelden
[ Deutsch (Schweiz) ]   [ Englisch Englisch ]
[ de ]   [ en en ]
Nicht angemeldet Anmelden
n.BA.LM.CoIn.22HS (Consumer Insights) 
Modul: Consumer Insights
Diese Information wurde generiert am: 21.11.2024
Nr.
n.BA.LM.CoIn.22HS
Bezeichnung
Consumer Insights
Credits
2

Beschreibung

Version: 2.0 gültig ab 01.08.2024

 

Studiengang  Lebensmitteltechnologie
Geltende Rechtsordnung  RPO vom 29. Januar 2008, Studienordnung des Dept. N vom 15. Dez. 2009, Anhang für den Bachelorstudiengang Lebensmitteltechnologie
Modultyp   
  Pflichtmodul X Wahlpflichtmodul   Wahlmodul
Plansemester  4. oder 6. Semester
Modulverantwortliche/r  Christine Brombach
Telefon / E-Mail  +41 (0)58 934 56 86 / christine.brombach@zhaw.ch
Beteiligte Mitarbeitende und Lehrbeauftragte 
  • Christine Brombach
  • Annette Bongartz
Vorausgesetzte Module  -
Zu erreichende Kompetenzen  Professional competences:
The students can …
  • describe survey methods and know the pros and cons of each method.
  • identify and set up case studies to address important consumer issues.
  • plan and conduct a small field survey on the identified case studies.
 
Interdisciplinary competences:
The students are able to …
  • relate consumer aspects to general societal issues and policies.
  • apply consumer insights to propose solutions and concrete steps towards targeted healthy food products.
  • apply consumer insights to concrete steps for implementing products in the market.
Inhalt des Moduls Classical survey methods in theory and practice
  • Deeper consumer understanding (segmentation, clustering) in different consumer groups (children, elderly, income, etc.)
  • Contextual / Situational Effects, Nudging
  • Sensory Labelling
  • Facial Expressions, Eye Tracking
  • (Virtual Reality)
  • How to implement and conduct small field studies
Anschlussmodule -
Unterrichtsmethoden  Case studies, with regular meetings in seminar style
Digitale Lernressourcen  Moodle
Unterrichtsgliederung / Gesamtaufwand   
 Kontaktstudium 14
 Begleitetes Selbststudium 36
 Autonomes Selbststudium 10
 Total Workload 60
Präsenzverpflichtung im Unterricht  For the seminars
Leistungsnachweise  Erfahrungsnote (100 %): Group presentation and final report
Unterrichtssprache  English
Bemerkungen  -

 

Hinweis

Kurs: Consumer Insights
Nr.
n.BA.LM.CoIn.22HS.V
Bezeichnung
Consumer Insights

Hinweis

  • Für das Stichdatum 21.11.2024 ist kein Modulbeschreibungstext im System verfügbar.