s.MA.SA.SRI.19HS (Study trip to India (Bangalore)) 
Module: Study trip to India (Bangalore)
This information was generated on: 29 January 2023
No.
s.MA.SA.SRI.19HS
Title
Study trip to India (Bangalore)

Note

  • No module description is available in the system for the cut-off date of 01 August 2099.
Course: Exchange with India
No.
s.MA.SA.SRI.19HS.V
Title
Exchange with India
Organised by
SM Master Social Work
Language of instruction
Deutsch
Status
Aktiv

Description

Version: 4.0 start 01 August 2022
Modultitel / Abkürzung Exchange with India (online) / SRI
Art des Modules Profilbildungsmodul, Wahlpflichtmodul
ECTS 3 ECTS-Credits (Workload: 90 Stunden)
Sprache Englisch
Angebot Herbstsemester
Workload 90 Stunden
Inhalt Discussions of social work issues from the respective cultural, political and institutional perspectives. The main topic “social work in India” allows gaining general insights in the Indian field of activity and its specific characteristic.
They look at selected aspects and debates of the respective countries in general as well as selected topics. The students will also gain insight in the Indian social welfare system and the Indian field of activity and social work, as well as research, strategic approaches and interventions.
The seminar will take place together with BSc- and MSc-students; the collaboration between the students is part of the learning content.
Erforderliche Vorkenntnisse Darf zu jedem Zeitpunkt im Studium belegt werden
Verantwortliche Ansprechpersonen Susanne Nef, susanne.nef@zhaw.ch
Kompetenzen Theorie- und Methodenkompetenz:
  • sich am nationalen und internationalen Fachdiskurs orientieren und beteiligen sowie damit verbundene unterschiedliche Perspektiven und Bewertungen einordnen
Kooperations- und Vernetzungskompetenz:
  • sich inter- und transdisziplinär vernetzen und bei der Zusammenar-beit mit verschiedenen Akteur/-innen auf Mehrperspektivität fokus-sieren
  • adressat/-innengerecht kommunizieren sowie fundiert, differenziert und systematisch argumentieren
Reflexions- und Führungskompetenz:
  • komplexe Interaktionen und Situationen in anspruchsvollen Kontex-ten mit einem professionellen Selbstverständnis reflektieren
Leistungsnachweis Art des Leistungsnachweises:
  • Mündliche Präsentation (Einzel- und/oder Gruppenarbeit), Präsenzpflicht und Reflexionsarbeit (Einzelarbeit) 
Bewertung des Leistungsnachweises:
Prädikat («bestanden» / «nicht bestanden»)
Literatur Krack, R. (2013). Kulturschock Indien. Bielefeld: Reise Know-How.

Riedi, A. M., Zwilling, M., Meier Kressig, M., Benz Bartoletta, P. & Aebi Zindel, D. (Hrsg.). (2015). Handbuch Sozialwesen Schweiz. (2. Aufl.). Bern: Haupt.

Note